Tuesday, 21 June 2011

MARI MENCANTIKKAN ARNAB



Sedar mahupun tidak, arnab yang berbulu panjang memerlukan masa yang lebih panjang untuk dikemascantikkan. Percaya atau tidak? Jawapannya adalah ya anda patut percaya kerana ini bukan mitos, namun ada kebenarannya. Hal ini kerana bulu arnab yang panjang perlu disikat dengan kerap untuk mengelakkan gumpalan, perlu dimandi dan dibubuh bedak khas supaya tidak berkelemumur (jangan tak tahu arnab berbulu panjang juga ada kelemumur) dan kuku arnab juga perlu dikerat supaya bila die meronta-ronta ketika disikat, tangan kita tak la luka (tangan aku pon pernah luka kene cakar arnab masa kat rabbittary yang aku pergi survey dulu). Hihi. Oke, just check it out! =)


Sebelum disikat (serabai je..)

Selepas disikat (kemas je..barulah comel!)

Sebelum kuku kene gunting (panjang! Kalau kene cakar boleh berdarah niy)

Selepas diketip kuku (hujung kuku dah tumpul sikit)

Begitulah bulu dan kuku dorang lepas di grooming kan. Jangan ingat kucing dan anjing sahaja yang memerlukan perkhidmatan 'kecantikan' ini, arnab pon nak juga, tak mau kalah. Hihi. Jadi buat pencinta arnab sekalian, jangan lupa untuk mencantikkan arnab anda semua. =)

2 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...