Saturday 13 August 2011

TIDAK!!! ARNAB CIRIT-BIRIT!!!


Pulang daripada sekolah, aku seperti selalu akan menjengah sangkar arnab-arnabku. “Hurm, semacam ada bau yang kurang menyenangkan. Perlu segera dibersihkan sangkar arnab-arnabku ini,” getus hatiku. Ketika sedang asyik memerhati sangkar mana yang mengeluarkan najis yang berbau sebegitu busuk daripada biasa, mata aku tertancap pada selambak najis dalam sangkar Giorgio. Paling penting najis itu tidak seperti biasa, tetapi cair dan kehijauan. Tidak!!! Giorgio diserang cirit-birit! 

ini lah rupa bentuk najis Giorgio tersebut...

Dalam keadaan penat yang masih belum berkesudahan, aku bingkas bersiap untuk bergegas ke Klinik Haiwan Hazlim. Tetapi, sampai sahaja disana, KHH tutup!!! Tension! Tertera di signboard buka pukul 3.00 petang. Ok, tidak mengapa aku tunggu juga. Tup-tup ada pembantu yang bekerja di KHH mengetuk tingkap kereta, dia bertanya kenapa. Sebelum aku sempat cerita panjang lebar, dia menyampuk dan mengatakan VET TIDAK ADA! Tension ke tidak??? Tapi nasiblah dia professional, dia call kan vet dan bagi aku cakap dengan vet tersebut. At last, pembantu ni berikan aku antibiotik, picagari dan menyuruh aku sulamkan dengan natural yogurt. Sempat juga aku meminta tolong pembantu vet ni untuk membersihkan najis Giorgio yang melekat di bahagian belakangnya. 

Jadi adakah aku berjaya menyembuhkan Giorgio yang diserang diarrhea ini? Sama-samalah pembaca diluar sana mendoakan semoga panjanglah umur Giorgio untuk hidup bersama denganku.

*harap maaf, tiada sebarang gambar yang sempat di snap di KHH, sebab aku tengah risau tahap kemuncak ketika itu...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...