Friday 5 August 2011

R.I.P GALILEO GIVENCHY DUKE


Tidak tahu silap di mana dan apa puncanya, pada pagi 3 Ramadhan 1432H Galileo Givenchy Duke telah pergi buat selamanya. Kecewa dan sungguh terkilan kerana sebelum tidur pada pukul 2 pagi tersebut, Galileo masih boleh makan dengan berselera dan bermesra dengan Luna. Namun, apabila aku bangun untuk bersahur dalam jam 5 pagi, Galileo telah terbaring kaku. Awalnya dalam keadaan separuh sedar (kerana baru bangun tidur lagi) aku ingatkan Galileo tidur. Setelah lampu dibuka, sah, my bunny already dead!

terbaring tak bernyawa dah...

Tidak mengapalah, aku redhakan sahaja pemergiannya. Cuma yang aku terkilan sangat, Galileo tak menunjukkan tanda-tanda awal bahawa dia akan pergi selamanya. Tidak sakit, tidak cirit-birit malahan selera makannya meningkat. Jikalau tidak, bolehlah aku mengambil langkah berjaga-jaga dan sudah bersedia untuk kehilangannya. Aku ada juga bertanya kepada si penjual mini rex ni berkenaan puncanya, namun tiada sebarang jawapan yang diterima. Tetapi apabila aku bertanya tentang bagaimana untuk membeli mini rex yang baru, boleh pula membalas khidmat pesanan ringkas dengan segera. Aku bukannya mahukan duit ataupun ganti rugi, cuma aku inginkan kepastian dimanakah silap aku dalam menjaga bunnies yang baru aku peroleh dalam 4 hari ini, itu sahaja. Tidak mengapalah, nanti aku sendiri akan buat research tentang PUNCA-PUNCA KEMATIAN ARNAB. Nantikan dalam entry yang akan datang… Selamat bersemadi di sana Galileo =(

semoga berbahagia di sana...


khas buat GALILEO GIVENCHY DUKE


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...