Monday 10 October 2011

PREGNANT RABBIT *GAVE BIRTH


On 6 October 2011, at 5.20 p.m, Tyra gave birth to 3 baby bunnies. It was Tyra 1st time dan 1st time juga sayasukaarnab melihat arnab beranak. So, mating process yang dilakukan sayasukaarnab dahulu, berjaya. Paling menggembirakan adalah apabila dari sehari ke sehari, 3 baby bunnies itu menunjukkan perkembangan yang memberangsangkan sehingga ke hari ini. 

Eventhough this is a 1st time for Tyra, she gave all out. Setiap hari, sayasukaarnab hanya perlu memantau perkembangan 3 baby bunnies tersebut dengan melihat perut mereka, buncit dan keputihan iaitu penuh dengan susu (luckily, banyak info tentang penjagaan anak arnab di Google, thanks Google!). Tyra turut mencabut bulunya sehingga masuk hari ke-3, sehinggakan bulu dibahagian perutnya gondol (but it’s an advantage for the babies to suck her milk easily). Tyra juga kerap masuk ke dalam nest box dan membersihkan anaknya seakan ibu kucing. Alhamdullilah kerana semuanya berjalan lancar =). 

The best part, sayasukaarnab dapat melihat dan merakam aksi Tyra ketika melahirkan, yeay! Jadi untuk berkongsi keseronokkan sayasukaarnab dengan anda semua diluar sana, sila klik video di bawah =). Selamat menonton!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...