Thursday 28 July 2011

KURAP ARNAB!!!


Sekali sekala arnab kesayangan aku akan di lepaskan agar dapat bermain bebas dalam rumah. Mari kita teropong aktiviti seharian Tyra Annabelle Marchesa selaku queen kat rumah sewa ni. 

eyh, ada orang snap pic..pose baik punyeerrr...

wawa...ngantuknya...terlelap sekejap...

nyaman sungguh bersandar di dinding niy...


Wah senang-lenang je Tyra berehat santai. Nampak macam sihat walalafiat kan. Tapi... cuba kita zoom sikit kat bahagian kaki depan tu.


nampak tak sebarang kelainan pada kaki Tyra ni?

mari kita zoom lebih dekat agar lebih jelas...nampak bukan?

Ha!!! Nampak tak kerak-kerak putih bahagian yang tidak berbulu tu? Alamak, macam petanda-petanda awal kurap je. Niy memang nak kena bawa jumpa vet dalam kadar yang segera niy. Tidak boleh tangguh-tangguh, sekejap lagi melarat ke Giorgio pula. Tetapi aku terfikir juga beberapa perkara :

a)        Bagaimana kurap boleh kembali menjangkiti Tyra? Adakah diet harian yang aku berikan menyumbang kepada permasalahan ini?
b)     Ataupun adakah ini disebabkan Tyra suka bermain dibawah sinki dapur rumah sewa aku yang always wet itu? (kaki Tyra always basah apabila melepak dibawah sinki itu.) *fyi, bakteria akan cepat membiak di kawasan yang lembap.

Jadi, yang mana satukah penyebab kurap ini kembali menghinggapi kaki Tyra? Ohh, biar sahajalah vet yang menentukan jawapannya. So nantikan babak esok ~ journey to Klinik Haiwan Hazlim (jadi bersedialah untuk kching, kching kan wang anda..)


*niy hipotesis (ramalan awal) aku sebagai vet tak bertauliah yang mengecheck Tyra and Giorgio, tak tahulah pula jikalau tup-tup esok vet sebenar mengesahkan Giorgio pun kena kurap juga..alahai...

2 komen:

  1. As'kum.

    Utk memberikan kesihatan serta kecergesan supaya penyakit tk senang2 hinggap pd arnab, sila fokus ke web page ini:

    Penjagaan Kesihatan Arnab

    Insyaallah kesihatannya meningkat. Tq.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...