Wednesday 29 May 2013

UBAT HAMA, KELIMUMUR ARNAB ATAU RABBIT WALKING DANDRUFF, MITES


Entry yang lepas ada sayasukaarnab sebutkan tentang suatu ubat yang mampu berfungsi sebagai penghilang kelimumur arnab (rujuk HAMA, KELIMUMUR ARNAB ATAU RABBIT WALKING DANDRUFF, MITES). So hari ini sayasukaarnab nak kongsikan dengan pencinta arnab di luar sana tentang produk yang telah sayasukaarnab gunakan dan didapati berkesan untuk membunuh kelimumur dalam kalangan arnab (sebab actually kelimumur ni kan sejenis hidupan yang digelar ‘walking dandruff’ oleh orang Barat). Produk tersebut adalah Fungus Killer (fungus spray for pets) keluaran Dr Bunny.

inilah rupa bentuk produk Fungus Killer tersebut
*pic kredit kepada CME Rabbitry

Didatangkan dalam bungkusan kotak kecil warna biru putih dan dalam kotak tersebut terdapat sebotol spray warna putih yang mengandungi cecair fungus killer ni. Cecair tersebut bewarna putih jernih dan anda tidak perlu risau akan warna bulu arnab kesayangan anda terjejas. Semburlah banyak mana pun, tiada kesan warna yang akan melekat pada bulu arnab. Sayasukaarnab pun biasa semburkan pada Tyra (arnab baka teddy bear bewarna ruby eyed white (REW)), tak pernah terkesan pun pada bulunya.

Tyra REW teddy bear rabbit

Bagi pencinta alam, jangan risau. Cecair tersebut adalah 100% ekstrak tumbuhan semulajadi dan bebas daripada alkohol mahupun toksid. Senang cerita produk ini memang mesra alam dan mesra haiwan. Fungsi utamanya ialah untuk merawat kulat dan kuman pada haiwan kecil sahaja. Contohnya seperti chinchillas, guinea pig, hamsters dan pastinya arnab. Kekerapan penggunaannya pula adalah bergantung pada keperluan arnab tersebut. Seeloknya gunakanlah secara kerap mahupun secara rutin. Tetapi perlu diingat, semakin tinggi kekerapan penggunaan, maka semakin cepat jugalah cecair tersebut berkurangan. Perlu disarankan, penggunaan produk ini adalah secara luaran. Tetapi jika arnab anda menjilat dibahagian yang disemburkan tadi, jangan risau kerana produk ini kan mesra alam, maka tiada kesan sampingan yang membahayakan. Jika tersembur pada bahagian mata pula, cuci segera bahagian mata haiwan yang terkena agar tidak berlaku  rengsa. Itu sahaja, mudah bukan.

So jika ada pencinta arnab diluar sana yang ingin menggunakan produk ini, sila pastikan baca dahulu arahan pada label kotak sebelum menggunakannya. Anda juga boleh dapatkan produk ini daripada kedai haiwan yang berhampiran mahupun rakan pencinta arnab seperti CME Rabbitry. Selamat mencuba =)



4 komen:

  1. kakak ipar teman pernah bela sekor arnab.. tp pastu dia pindah umah dia serah pada sedara tlg jaga jap.. pastu darnab tu mati.. sebab terdedah dgn cuaca sejuk kot.. kesian dia.. namanya awan..

    hai.. salam kenal,
    follower no.54
    done follow sini,
    jom follow teman yea..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  2. nak tanya,,kt kedai haiwan dijual ke ubat hama ni??

    ReplyDelete
  3. telinga arnab saya kena penyakit,boleh gne jgk ke ubat tu??

    ReplyDelete
  4. Okay then...

    What I'm going to tell you may sound really creepy, maybe even kind of "out there"....

    WHAT if you could just click "Play" and listen to a short, "magical tone"...

    And suddenly bring MORE MONEY to your life?

    I'm talking about BIG MONEY, even MILLIONS of DOLLARS!!!

    Sound too EASY? Think it's IMPOSSIBLE?!?

    Well then, Let me tell you the news.

    Usually the most significant blessings life has to offer are also the SIMPLEST!!!

    Honestly, I'm going to PROVE it to you by letting you listen to a real-life "magical wealth building tone" I've produced...

    YOU just hit "Play" and watch as your abundance angels fly into your life... starting so fast, you will be surprised...

    CLICK here now to experience this wonderful "Miracle Abundance Tone" - it's my gift to you!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...