Sunday 30 December 2012

BUNNY JOURNAL GATHERING 2012



Sebuah bunny gathering telah dianjurkan oleh Bunny Journal (Facebook) pada Sabtu, 29 December 2012 yang lepas. Buat julung kalinya sayasukaarnab berkesempatan untuk menyertai gathering tersebut.


Pelbagai aktiviti dianjurkan untuk pemilik arnab dan juga arnab-arnab yang dibawa. Antaranya ialah Bunny Fancy Contest, Cabutan Bertuah, Teka Suku Kata, Telefon Rosak, Tiup Belon Terbesar dan pelbagai lagi. Sayasukaarnab tidak terkecuali menyertai aktiviti tersebut. Oleh kerana arnab lain masih dalam kuarantin (molting, bunting, beranak dan masih menyusukan kits), sayasukaarnab hanya membawa Tyra (REW Teddy Bear) bersama untuk menyertai Bunny Fancy Contest. Sayasukaarnab turut menyediakan sepersalinan wedding gown untuk Tyra bagi pertandingan tersebut. Tetapi ketika pertandingan berlangsung, hanya beberapa ekor arnab sahaja yang memperagakan busana, selebihnya tanpa busana. Segan pula kerana Tyra nampak terlebih sudah! Haha. So sayasukaarnab hanya letakkan baju tersebut di sisi Tyra dan Tyra diadili oleh juri tanpa costume. Tanpa disangka-sangka, alhamdulillah Tyra berjaya meraih tempat ke-2 keseluruhan dan membawa pulang hadiah berupa pellet Genesis 500gram, botol air, sedikit makanan ringan serta arnab mongrel (arnab kampung). Keseluruhan aktiviti yang dianjurkan adalah menghiburkan dan bermanfaat bagi peminat arnab seperti sayasukaarnab, terutamanya Bunny Clinic yang disampaikan oleh saudara Tim daripada Truluvrabbitry.com. Gambar mata Tyra yang bewarna merah turut dikongsikan saudara Tim dalam blognya iaitu http://truluvrabbitry.com/2012/12/30/bunnys-journal-gathering-2-0/ . Berikut merupakan antara rentetan aktiviti dalam Bunny Journal Gathering tersebut:

pendaftaran

bunny clinic by Mr.Tim

contestant of the bunny fancy contest

Tyra sedang diadili juri

juri yang menyukai mata merah Tyra

pemenang petama dengan arnabnya, Molly dan hadiahnya, Reko's Rihanna arnab netherland dwarf

Tyra kiri dan Molly kanan

ahli gethering bergambar bersama


Sayasukaarnab berasa beruntung kerana berkesempatan menyertai bunny gathering ini kerana berjaya memperoleh pelbagai ilmu tentang arnab dan berjumpa rakan baru yang sudi untuk berkongsi idea dan input berkaitan dengan arnab. Pastinya sayasukaarnab berharap agar aktiviti sebegini dapat diteruskan buat masa mendatang agar industri arnab di Malaysia terus berkembang seiring industri pertanian dan penternakan Malaysia. Terima kasih kepada penganjur, teman-teman yang menyertai dan penaja. Semoga ketemu lagi di masa hadapan.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...